Aktualitātes

LATVIJA manā sirdī

Šis laiks ir sarežģīts ikvienam no mums – ar atturēšanos no pasākumu organizēšanas, arī svētku publiskas atzīmēšanas. Pirmsskolas bērni un skolotāji savās grupiņās atzīmēja Latvijas valsts dzimšanas dienu. Dimdēja bērnu soļi, skanēja līksmi bērnu balsis, ikviena bērna mazajās actiņās dzirkstīja prieks un lepnums par savu tēvu zemi. Vēl lielāku piederības sajūtu radīja skaistie tautas tērpi, kuros bērni bija ietērpti. Paldies mūzikas skolotājai Sarmītei par bērnu sagatavošanu skanīgajiem priekšnesumiem.

IMG 20201117 WA0003

Šajā dienā bērni apguva iemaņas svētku galda klāšanā. Kad galds bija klāts un izrotāts, bērni cienājās ar paštaisītām cepumu tortītēm. Paldies vecākiem par atsaucību, nepieciešamo produktu sagādāšanā. 17. novembris pirmsskolā izvērtās par svētku dienu.

Par godu Latvijas dzimšanas dienai  “Zaķēnu” grupiņa piedalās radošā konkursā “LATVIJA manā sirdī!” Mūsu konkursa izvēlētā tēma ir par to kā bērni ģimenēs svin 18. novembri – Latvijas dzimšanas dienu. Norunāju šādu stāstiņu “Manas mājas”. 

“Reiz es uzzīmēju māju. Iezīmēju logus, lai mājā var redzēt pasauli, un durvis, lai mājā var ienākt un iziet. Pēkšņi pamanīju, cik bēdīga ir mana māja – viņa bija viena pati. Tūlīt es uzzīmēju ap to trīs ābeles un puķes zālītē. Vēl es uzzīmēju dārzā daudz, daudz puķu. Lai dārzā nebūtu skumju, es uzzīmēju suni, kaķi, putnu un taureni. Man ļoti patīk mans dārzs. Dārzā es rotaļājos kopā ar suni, kaķi, putnu un taureni. 

Tad es nolēmu savā mājā sarīkot svētkus. Es uzzīmēju pilnu bļodu ar pīrāgiem, lielu kūku un krūzi ar ķiršu sulu. Uz svētkiem māju vaig izrotāt. Es uzzīmēju virtenes un puķes, karodziņus un vēl draugu. Sameklēju savu mammu un tēti. Viņiem ļoti patika mans zīmējums. Mums visiem kopā ir ļoti labi, jo mēs visi esam savās mājās.”

(J. Strazdiņš)

Pēc stāstiņa fragmenta tapa mūsu darbiņi pa

r svētku svinēšanu ģimenes lokā. Par iesūtītiem darbiem varēs balsot sociālā tīkla Facebook lapā “Es atgriežos Latgalē” (kā arī Latgales plānošanas reģiona mājaslapā www.lpr.gov.lv). Uzvarētājs tiks noteikts pēc lielākā balsojuma “patīk” skaita zem konkursa dalībnieka iesūtītā radošā darba.

Vēlamies, lai mēs augam un attīstāmies, un turpinām raudzīties nākotnē ar plašu skatu. Pirmskolas kolektīvs vēl: Saules mūžu Latvijai!

Pirmsskolas skolotāja Imanta Zaļkalne

   20201118 083522   20201118 083743

Ejam dabā un mācamies

Trikātas pamatskolas pirmsskolas grupas 2020./2021. mācību gadu ir uzsākušas aktīvi darbojoties gan telpās, gan daudz uzturoties dabā, tā saucamajā āra vidē. Āra vide sniedz virkni priekšrocību, jo bērni nav tik ļoti ierobežoti, viņiem ir iespēja praktiski darboties un gūt dažādas zināšanas un pieredzi, kā arī ir lielākas iespējas izkustēties. Arī skolas iegādāto mācību materiālu saturā, par dominanti izvirzītas dabaszinības, kas ļauj dabiski piesaistīt arī pārējo jomu saturu. Ar skolotāja Artu bērni zīmēja ārā - paliekot kļavlapu zem papīra un pārvelkot ar krītiņu redzams nospiedums! Savukārt, skolotāja Astrīda, mākslas jomā, kļavlapas vienu pusi lika bērniem noklāt ar guaša krāsām, arī veidojās interesants nospiedums, pēc tam tapa koks. Skolotāja Agita ar bērniem tēmas “Koki rudenī” izzināšanā, apsekoja atsevišķus krūmus un kokus, vāca no tiem lapas, augļus, mācījās to nosaukumus, kā arī izveidoja mācību plakātu. Arī paši mazākie bērni, skolotājas Imantas mudināti, spainīšiem rokās, lasīja zīles, tādejādi, apgūstot jēdzienus: viens, maz un daudz. Kā arī tika izveidots mācību materiāls “Atrodi dabas objekta ēnu!”. Skolotāja Eva izdomāja kopā ar bērniem muzicēt: par skaņu rīkiem bērni izmantoja kociņus, kurus viņi skandināja pret akmeni.

Ar interesi un aizrautību “Pūcēnu” grupas bērni izzināja tēmu par mūsu planētu Zemi, kas riņķo ap sauli. Skolotāja Sarmīte lika bērniem, darbojoties grupās, no apkārtnē sameklētajiem dažādiem dabas materiāliem un izmantojot vingrošanas riņķi, izveidot Zemi.

Trikātas pamatskolas vadība sagādājusi dažādus mācību materiālus piemērojamus mācībām āra apstākļos, lai skolotājas rosinātu izglītojamo interesi par dabu, tās objektiem un parādībām, lai tiktu aktivizēta pētniecība un praktiska darbošanās āra vidē.

Trikātas pamatskolas pirmsskolas skolotāja Eva Melbārde

 

Āra aktivitātes pirmsskolā

Āra aktivitāšu priekšrocības. Aktivitātes dod iespēju praktiski darboties: pētīt, analizēt, secināt, mācīties, vērot dabu un tās parādības. Ilgtermiņā uzlaboja bērnu zināšanas un interese par dabas zinātnēm.

Āra aktivitāšu nozīme. Āra vidē bērni nav ierobežoti un darbošanās ārā veicina bērnu attīstību visās jomās. Tā ietver fizisko attīstību, sociālās prasmes, kultūras zināšanas emocionālo un intelektuālo attīstību.

Fiziskā attīstība. Svaigā gaisā bērni attīsta lielo muskulatūru, jo plašumā bērniem rodas dabiska vēlme skriet, lēkt un nodarbināt visu ķermeni. Āra vidē tiek attīstīta sīkā muskulatūra, lasot zīles, akmentiņus un citus sīkus dabas priekšmetus.

Sociālās prasmes un kultūra. Āra vide rosina bērnus kontaktēties un sadarboties ar citiem. Tiek veicinātas komunikācijas prasmes. Pastaigu laikā tiek  iepazīta apkārtējā sabiedrība un kultūra.

Emocionālā attīstība. Āra vidē bērnos attīstās dažādas pozitīvas īpašības : pašpārliecinātība, pašpaļāvība, brīvība, radošums un estētiskums.

Intelektuālā attīstība. Ārpus telpām tiek nostiprinātas teorētiskās zināšanas vai papildinātas jau esošās izmantojot dabā atrodamus un pieejamus priekšmetus un objektus. Svaigā gaisā rodas iespēja analizēt, sistematizēt, novērtēt, komunicēt, izmantot savas piemītošās maņas un sekmēt savu zinātkāri.

Avots: Paņem dabu aiz rokas: rokasgrāmata.

 

Projekts “Draugu zīme”

Trikātas pamatskolas 8. klases skolēni piedalījās projektu konkursā “Veidosim vidi ap mums Beverīnas novadā” un 2020. gada rudenī realizēja projektu “Draugu zīme”.

Kopš 2019. gada rudens Trikātas pamatskola piedalās starptautiskā projektā ERASMUS+, kopā ar partnerskolām no Lietuvas, Itālijas, Rumānijas, Grieķijas un Polijas. Projekta mobilitātes notikušas jau Itālijā un Polijā, taču vizītes Lietuvā un Rumānijā tika atliktas vīrusa Covid-19 izplatības dēļ. Plānā bija paredzēts, ka šogad oktobrī Trikātas pamatskolā viesosies visas partnerskolu delegācijas – skolēni un skolotāji, kā arī šeit notiks projektā iesaistīto dalībvalstu skolotāju apmācība.

Gaidot ciemos projekta dalībniekus, vēlējāmies izveidot un skolas pagalmā uzstādīt norāžu stabu, kurā būtu attēloti attālumi līdz katras partnerskolas vietai, kā arī valstu galvaspilsētām.

Projekta realizētāji – 8. klases skolēni Lauma, Vendija, Estere, Viktorija, Arvilds, Kristiāns, Reinis, Jānis un Mārcis, ir zinātkāri, atraktīvi un atsaucīgi jaunieši. Skolēni labprāt iesaistās dažādās skolas aktivitātēs un projektos, organizē pasākumus, uzstājas ar priekšnesumiem.

Pirmais darbiņš, uzsākot projektu, bija attālumu noteikšana līdz pilsētām ar google maps palīdzību. Vienojāmies, ka norāžu stabā norādīsim to attālumu, kuru var veikt braucot ar automašīnu. Uzzinājām, ka vistālāk dzīvo itāļu draugi Rosolini pilsētā, līdz kurai ir 3489 kilometri. Vistuvāk ir līdz Lietuvas skolai Kairiai pilsētiņā – 268 km.

Otrais darbiņš – dēļu sagarināšana norāžu izveidošanai. Labi, ka zēni prot zāģēt! Meitenēm arī tas labi padodas! Tālāk jau burtu zīmēšana un krāsošana. Sākumā šo darbiņu zēni gribēja uzticēt tikai meitenēm, taču, saprata, ka bez viņu palīdzības darbs uz priekšu neies ātri. Katru pirmdienu jaunieši devās uz zēnu mājturības kabinetu, kur zīmēja un krāsoja. Galarezultāts sanāca krāsains.

Pēdējie darbiņi ir bedres rakšana, staba betonēšana un norāžu piestiprināšana. Šos darbiņus nolēmām veikt pēc rudens brīvdienām, bet sākās Covid-19 ierobežojumi. Nācās aicināt palīgus – Trikātas pagasta saimnieciskās daļas strādniekus. Uz norāžu piestiprināšanu ieradās Mārcis, Reinis, Vendija un Viktorija. Audzinātāja rādīja virzienus, kādos pieskrūvējamas norādes.

30. oktobrī skolas pagalmā tika uzstādīts mūsu iecerētais projekts – norāžu stabs “Draugu zīme”. To var aplūkot visi skolas skolēni, skolotāji, vecāki, viesi un ceram, ka arī projekta partneri. 

Projekta koordinatore, 8. klases audzinātāja Inga Boškina

 

Interesantā profesiju pasaule

Dari to, ko tu mīli, un mīli to, ko tu dari, – un tev nekad mūžā vairs nebūs jāstrādā. (Jūda Halevi)

Šo vārdu patiesumu mēs dzirdējām ne vienu vien reizi Karjeras nedēļas ietvaros 13. un 15. oktobrī tiekoties ar Trikātas pagasta uzņēmējiem, zemniekiem un iestāžu vadītājiem.

Patiesība ir vienkārša – ja tu iemīli darbu, kuru tu dari, tad ir prieks strādāt un darbs nešķiet tik grūts. Katram no satiktajiem darba darītājiem ir atšķirīgs amats, nodarbošanās, viens ir pašnodarbinātais, cits vada darbinieku komandu, cits strādā algotu valsts darbu.

13. oktobrī 7. un 8. klases skolēni devās uz Plāņu pagasta zemnieku saimniecību “Jaunstrūkas”, kur tās īpašnieks Valdis Circenis iepazīstināja ar saimniecības darbību. Skolēni uzzināja, ka saimniecības galvenā nodarbošanās ir graudaugu audzēšana. Skolēni atzina, ka viņiem grūti atšķirt auzu, kviešu, rudzu, miežu graudus, savukārt zirņus, pupas un rapšu sēklu jau atpazīt bija vieglāk. Graudus varēja arī pagaršot. Laipnā un simpātiskā lietvede aicināja skolēnus ar īpašu aparātu veikt graudu un sēklu analīzi. Viņa paskaidroja, ka šādi tiek pārbaudīta katra novāktās ražas krava. Graudi pēc tam nonākot kaltē. Lieli un apjomīgi ir graudu kaltēšanas torņi. Šo pakalpojumu izmanto arī citi zemnieki. Zēni varēja aplūkot saimniecības tehniku – traktorus. Valdis Circenis stāstīja, ka viņa saimniecībās “Jaunstrūkas” un “Irbītes” praksē strādā arī Smiltenes tehnikuma audzēkņi un, ja ir vēlme, vasarā var strādāt arī apkārtnes jaunieši.

5. klases skolēni karjeras nodarbībā apmeklēja Trikātas pagasta šokolādes izstrādājumu ražotni “R Chocolate”. Uzņēmuma vadītāja Raisa pastāstīja par šokolādes produkcijas gatavošanu un parādīja iekārtas, kuras tiek izmantotas ražošanas procesā. Skolēni apskatīja darba telpas, bet ar īpašu interesi aplūkoja dažādās šokolādes figūriņas un saražoto produkciju firmas veikaliņā, kur tās ir vislētākās. Skolēni atzina, ka karstajā vasaras periodā labprāt ēd gardo saldējumu un noskaidroja, ka to var nopirkt tikai šajā veikalā.

Vadītāja pastāstīja, ka pieprasījums pēc šokolādes izstrādājumiem ir liels visā Latvijā. Tas ir iecienīts arī rīdzinieku vidū. Produkcijai nonākot Rīgas lielajos veikalu tīklos, to bieži iegādājas ekskursanti no ārzemēm. Skolēniem bija iespēja aplūkot arī jaunās darba telpas, kas nepieciešamas, lai ražošanu varētu paplašināt.

Skolēnus visvairāk iepriecināja tas, ka varēja nogaršot dažādus šokolādes našķus un tēju. Vadītāja ļoti interesanti pastāstīja par savām skolas gaitām un arī par to, kāpēc izvēlējusies uzsākt savu biznesu ar šokolādes ražošanu. Raisa atzīst, ka savos darbiniekos ļoti augstu vērtē atbildību, radošumu un vēlmi apgūt dažādas prasmes.  Esam priecīgi, ka uz šo uzņēmumu bieži brauc ekskursanti, kuriem ir iespēja iepazīties ne tikai ar šokolādes ražotni, bet arī ar mūsu pagastu.

Savukārt, 6. klases skolēniem karjeras stunda notika Drēbnīcā. Šuvēja Dzintra skolēniem pastāstīja kur var apgūt šuvēja profesiju. Skolēniem interesēja cik ilgi jāmācās, lai kļūtu par šuvēju un kādi mācību priekšmeti jāmācās padziļināti. Visiem skolēniem bija iespēja praktiski darboties ar gludekli un dažādām šujmašīnām. Katrs skolēns uz drānas gabaliņa mēģināja izšūt sava vārda burtu. Karjeras nodarbība noritēja interesanti, lietderīgi, skolēni ar redzēto un dzirdēto bija apmierināti.

15. oktobrī 2. klases skolēni un audzinātāja devās uz zemnieku saimniecību “Jaunupītes”, kur smaidīgā trenere Madara un viņas mamma Marita izrādīja savu saimniecību – zirgus, trušus, vistas, gaiļus, pīles un cienāja ar karstu liepziedu tēju. Bērniem ļoti patika barot zirgus, glaudīt trušus, vistas un gaiļus. Lielu apbrīnu izpelnījās skaistās pīles zaļā krāsā. Bērni ar lielu prieku kāpelēja pa salmiem un meklēja olas – Vita atrada trīs. Secinājām, ka saimniecība ir ļoti draudzīga bērniem, tāpēc pieteicāmies vēlreiz aizbraukt ciemos.

Karjeras nedēļas ietvaros 1. un 3. klases skolēni kopā ar audzinātājām apmeklēja Trikātas pagasta bibliotēku, kur visus laipni sagaidīja tās vadītāja Inga Janīte. Vadītāja pastāstīja par bibliotekāra profesiju, kur  to apgūst un kāpēc izvēlējās šo profesiju. Bibliotekāre bērnus iepazīstināja ar bibliotēkas noteikumiem, grāmatu fondu, lasītavu. Bibliotekāre Inga pastāstīja kādi periodiskie izdevumi bibliotēkā ir atrodami gan bērniem, gan pieaugušajiem un kādus vēl papildu pakalpojumus šeit var saņemt. Skolēni arī uzzināja, kā kļūt par lasītāju. Pirmklasniekiem pirmajā reizē bibliotēkā jāierodas kopā ar vienu no vecākiem. Bibliotekāre atzina, ka Trikātas skolas skolēni vairs neapmeklē bibliotēku tik bieži kā agrāk. To ietekmē fakts, ka pie skolas klāt piebrauc satiksmes autobuss, līdz ar to bērniem vairs nav vajadzība doties uz Trikātas centru pavadīt laiku bibliotēkā līdz autobusa pienākšanai.

Bērnu apkalpošanas nodaļā skolēniem patika vislabāk. Tajā grāmatas sakārtotas pa vecuma un klašu grupām. Tur viņi apskatīja gan lielāko grāmatu, gan garāko grāmatu, gan arī vismazākās bibliotēkas grāmatiņas. Lielu interesi radīja muzikālās grāmatiņas, arī grāmatu sērija par Hariju Poteru. Kāds atpazina jau mājās esošu grāmatu, cits ērti iesēdies pufā, jau uzsāka lasīt grāmatu. Kur nu vēl galda spēles! Tām gan pietrūka laika. Redzot daudz dažādu krāsainu un interesantu grāmatu, skolēni apņēmās apgūt raitu lasīšanu un kļūt par patstāvīgu bibliotēkas lasītāju.

Apciemojuma noslēgumā  bibliotekāre katram skolēnam uzdāvināja piezīmju blociņu un pildspalvu, kā arī aicināja skolēnus biežāk izmantot bibliotēkas pakalpojumus.

Radoša un aktīva izvērtās 4. klases skolēnu nodarbība Trikātas kultūras nama Aušanas darbnīcā. Skolēni varēja iepazīties ar senākiem aušanas piederumiem stellēm, tītavām, atspolēm, kuras aušanai izmanto arī šodien. Darbnīcas vadītāja Zane rādīja stellēs austos paraudziņus un pastāstīja, ka darbnīcā esošajās stellēs auž dažādus audumus – jostas, tautisko svārku audumu, linu dvieļus gan no rupjāka, gan smalkāka diega, segas un lupatu deķus (paklājus). Zane aicināja skolēnus izmēģināt aust lupatu deķi, kas skolēniem ļoti patika. Skolēni bija tik ļoti ieinteresēti izmēģināt aušanas prasmes, ka katram atļāva aust divas reizes. Viņiem bija iespēja izmēģināt arī aust gobelēnu. Prieks par zinātkāriem skolēniem un viņu vēlmi darboties!

Līga Nature SPA kosmētikas ražotnes apmeklējums 9. klases skolēniem un audzinātājai bija ļoti interesants un izzinošs. Skolēniem bija iespēja katram uzklāt sejas masku un sajaukt pašiem savu sejas krēmu, izvēloties trīs ēteriskās eļļas. Īpašniece Līga pamācīja kā pareizi lietot kosmētikas produktus. Pastāstīja kā pakāpeniski izveidojusi savu uzņēmumu, kā attīstījusies dabīgo krēmu ražošana un kādas zināšanas un prasmes nepieciešamas viņas ikdienas darbā. Uzsvēra, ka jau pamatskolā ir svarīgi apgūt valodas, aprēķināt preces izmaksas, jo visu nopelnīto naudu nevar iztērēt uzreiz, mācīties veidot mājaslapu. Karjeras stunda ražotnē bija ļoti interesanta un noderīga.

Karjeras nedēļas laikā skolēni iepazina daudzveidīgo profesiju pasauli. Paldies visiem par iespēju ielūkoties savā ikdienas darbā! Paldies par uzņemšanu, vērtīgajiem padomiem un interesantajiem stāstiem!

Karjeras nedēļas atziņas apkopoja Trikātas pamatskolas direktores vietniece Inga Boškina

PET PUDELES

Afisa pargajiens 2020

  

Skoltaju diena

Mans mīļākais dzejolis

Trikātas pamatskolā šogad Dzejas dienas notika citādi kā ierasts. 18. septembra pēcpusdienā 5.-9. klašu skolēnus, kuri mīl dzeju, sagaidīja saposts Latviešu valodas kabinets - dega sveces, meitenes kopā ar skolotāju Ingu bija stikla traukos izveidojušas skaistas rudens augu un ziedu kompozīcijas un skanēja klusināta liriska mūzika.

Pasākumu vadīja 9. klases skolniece Viktorija kopā ar 6. klases skolnieci Samantu. Skolēni no dažādām runāja savus mīļākos dzejoļus, bet 6. klases skolniece Evelīna un 9. klases skolniece Samanta norunāja pašu sacerētos dzejoļus par rudeni Latvijā. Vecāko klašu skolēniem tuva ir Guntara Rača dzeja, un viņi lasīja atziņas no vairākiem dzejoļiem, piemēram,

“Tikai darot visu iespējamo

Var panākt neiespējamo.”

Emocionālo gaisotni papildināja skanīgais Samantas un Vendijas duets. Viņas izpildīja 2 dziesmas “Tu un es” un  “Pomeranču vainadziņš”. Tas bija ļoti aizkustinoši.

Klātesošie ieklausījās arī dzejnieka O. Vācieša balss ierakstā.

Turpinājumā visi dalībnieki kopā ar skolotājām iesaistījās spēlē – 3 grupās rakstīja akrostiha formā dzejoli rudenim.

Noslēgumā skolas bibliotekāre Lida pasniedza pateicības grāmatzīmes formā un aicināja arī turpmāk mīlēt dzeju un izkopt savu latviešu valodu, bet jaunajām autorēm, pasākuma vadītājām un solistēm tika pārsteiguma balvas.

Cienājoties ar zāļu tēju un cepumiem, tika secināts, ka pasākums izdevies sirsnīgs un interesants. Skolēni bija gandarīti, ka neskatoties uz uztraukumu, uzdrīkstējušies šādā auditorijā norunāt savu dzejoli.

Skolēnu atziņas:

Rendija: “Šī Dzejas diena man patika. Bija prieks klausīties mūsu klases un skolas skolēnos, kuriem tiešām ir talants. Vēl jo vairāk, ja tas ir paša sacerēts dzejolis.”

Unda: “Man Dzejas dienā patika kā meitenes dziedāja un visa noskaņa, kas valdīja klasē. Es ļoti priecājos tur uzstāties.”

Jūlija: “Man ļoti patika spēle.”

Viktorija: “Manuprāt, viss izdevās lieliski. Tas bija mans pirmais pasākums, kuru es vadīju un sanāca viss kā plānots."

     Saule riet kā zelta gredzens

     Smiltis dejo liedagā

     Un šī nodzīvotā diena

     Iekrīt Dievam kabatā.

           Mirklis pārtop bezgalībā

          Jūrā pārtop piliens mazs

          Un mēs saprotam, ka dzīve

          Tas ir viss un it nekas.

                                        G. Račs

Latviešu valodas un literatūras skolotāja Maruta Ģingule

 

Pasaules lielākā mācību stunda

2 klase zimejumi

25.septembrī Trikātas pamatskolas 2.klases skolēni piedalījās Pasaules lielākajā mācību stundā "Pandēmija ir portāls". Daži no skolēnu zīmējumiem, kāda būs pasaule pēc pandēmijas, kad Covid būs beidzies. 

2. klases audzinātāja Sandra Sprance

Trikātas pamatskolas pedagogi gūst Eiropas pieredzi

Trikātas pamatskola ir uzsākusi dalību starptautiskajā Erasmus+ programmas projektā “Teachers in charge working together//Learning through innovative methods as using digital tools, games and intensive knowledge transfer/team-teaching”

Trikātas pamatskolas pedagogi ir priecīgi, ka mūsu skola ir apstiprināta dalībai starptautiskajā Erasmus+ programmas projektā „Skolotāju sadarbība/inovatīvo metožu apguve – digitālie rīki, spēles un intensīva zināšanu nodošana/komandas veidošana”, Nr. 2020-1-LV01-KA101-077329.  Projekta realizācijas laiks no 2020. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 30. jūnijam. Projekta mērķis ir mudināt pedagogus pielāgot savas darba metodes atbilstoši mācāmo skolēnu vajadzībām. Pielāgošanās un mainīšanās mūsdienās ir ļoti svarīgas prasmes.

Projektā iesaistīsies Trikātas pamatskolas seši pedagogi gan no pirmsskolas, gan pamatskolas. Rudenī skolotāji pilnveidos savas zināšanas angļu valodā, apmeklējot angļu valodas nodarbības. Šī gada decembrī piedalīsies Erasmus+ projekta mobilitātē Austrijā, Lincā, iegūstot pieredzi gan komandas veidošanas darbā, gan digitālo rīku izmantošanā. Mobilitātes laikā plānots pilnveidot radošumu, apgūt problēmu risināšanas prasmes, nostiprināt un uzlabot svešvalodas prasmes, iepazīt grupu darba un inovatīvās metodes. Iegūtās zināšanas un prasmes ir svarīgas skolotāju ikdienas darbā, lai dažādotu mācību procesu. Skolotāji gūs ieskatu Eiropas skolu praksē, labākās idejas mācību gada otrajā semestrī ieviesīs skolā.

Projekta koordinatore Vija Mežīte

Tikšanās ar biteniekiem

Erasmus+ projekta “Spring and Respect will come back” ietvaros viena no pētniecības un uzziņas tēmām ir bites un to produkti. 2. septembrī Trikātas pamatskolā pie 1. – 6. klases skolēniem viesojās bitenieks Armands Gumbris, kurš iepazīstināja ar bišu dzīvi. Viņa vienkāršo, bet izsmeļošo stāstījumu lieliski papildināja prezentācijā redzamie attēli, kā arī biteniekam ikdienas darbā ar bitēm nepieciešamie priekšmeti. 7. – 9. klases skolēni devās pie bitenieka Jāņa Repsona uz viņa saimniecību “Jaunrēžas”, kur varēja aplūkot medus sviešanas procesu un iekārtas, bišu saimi bišu stropā, redzēt bišu māti un iepazīties ar koku daudzveidību piemājas parkā.  

Ko mēs uzzinājām? Piemēram, to, ka bites dzēliens ir veselīgs, ka medus krāsas ir dažādas. Tas atkarīgas no kuriem ziediem medus ir ievākts. Interesants šķita fakts, ka ziemas periodā bites saraujas kamolā. Bitenieks uzsvēra, ka bišu strops ir kā daudzdzīvokļu māja. Vai zināt, kāpēc bitēm uzpūš dūmus? Lai tās paliktu mierīgākas, kad tām tuvojas saimnieks. Uzzinājām, ka bišu mātēm ir savs raksturs. Trani pavasarī piedzimst, bet rudenī jau nomirst bada nāvē. Tā ir daļa no dzirdētās informācijas.

Bitenieki atgādināja arī par vērtīgajiem bišu produktiem kā ziedputekšņiem, bišu maizi, propolisu un vasku, ko izmanto sveču liešanai un pašu medu. Bitenieki skolēnus uzcienāja ar medu un ziedputekšņiem.

“Biškopība nav bizness, tas ir dzīvesveids,” to mums uzsvēra bitenieks Armands. Lai mums visiem stipra veselība! 

                                                            Projekta koordinatore Vija Mežīte

 

Rīcības algoritms,

ja bērnam ir akūtas elpceļu infekcijas slimības pazīmes 

 

Dzejas diena 1 

LEPOJAMIES!

Trešdien, 9.septembrī, Valmieras Integrētās bibliotēkas Bērnu apkalpošanas nodaļā notika Nacionālās Skaļās lasīšanas Valmieras novadu reģionālais fināls, kurā piedalījās 15 skolēni gan no Valmieras pilsētas, gan Rūjienas, Trikātas un Kauguru skolām, kā arī nu jau no slēgtās Ēveles pamatskolas. 

Nacionālā skaļās lasīšanas sacensība Latvijā notiek trešo gadu. Tas ir konkurss 11-12 gadus veciem 5. un 6. klašu skolēniem un tas notiek trīs posmos – sacensība skolā vai vietējā bibliotēkā, reģionālais fināls Valmierā un valsts fināls Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. Covid-19 ieviesa izmaiņas ne tikai valsts fināla, bet arī reģionālo finālu datumos un skolēnu vecumos. Tie, kas savās skolas sacensībās startēja kā 6.klases skolēni, nu jau mācās 7.klasē.

Sacensības mērķis ir pilnveidot bērnu prasmes izvēlēties piemērotu un interesantu literatūru skaļai lasīšanai, sekmēt interesi par lasīšanu un grāmatām, saliedēt bērnus kopīgām lasīšanas aktivitātēm, kā arī veicināt lasītprieku.

Trikātas pamatskolas 7. klases skolnieks Daniels Pauliņš bija izvēlējies fragmentu no Viljama Brūsa Kamerona grāmatas "Beilija stāsti". Savukārt Daniela klasesbiedrene Sanija Briede lasīja fragmentu no Māra Runguļa grāmatas "Trīs nāves Mārtiņdienā". 6. klases skolniece Daiga Mežīte izvēlējusies Dzidras Rinkules-Zemzares grāmatu "Mazais Munks, draiskulis Pīks un pārējie". 

 Daniels Sanija Daiga2

Foto autors: Sandra Gredzena. Pieejams: https://www.valmieraszinas.lv/noskaidrots-skalas-lasisanas-uzvaretajs-valmieras-novadu-regionalaja-finala/?fbclid=IwAR1Aja3jxBORjtNyRr-l5HIA0Gd_kn-Y47JIg4OQUCopcCUplfYeAMAQpDE#7 


 

 2. septembris - ADAPTĀCIJAS DIENA

1.-6. klasei Trikātas pamatskolā tikšanās ar bitenieku Armandu Gumbri 

7.-9. klasei tikšanās ar bitenieku Jāni Repsonu viņa saimniecībā "Jaunrēžas"

 


1 sept

Vecakiem

Uznemsana skola 2021 ists

Toposais 1 klasnieks

Iesniegums